Verbe cu recţiune

Am observat în istoricul statisticilor de căutări, că sunteţi interesaţi de „verbele cu prepoziţii” . Aceste verbe se numesc, de fapt, verbe cu recţiune şi cer obligatoriu anumite prepoziţii.

Chiar dacă în limba română verbul pare să ceară o anumită prepoziţie, în limba germană lucrurile sunt un pic diferite. De exemplu în română se zice „a se interesa de”, iar în germană sich interessieren fuer, adică traducerea mot a mot ar fi „a se interesa pentru”.

Ex. Ich interessiere mich fuer Fußball. – Sunt interesat de fotbal. (În nici un caz „Mă interesez pentru fotbal”).

Alte exemple:

sich erinnern an – a-şi aminti de

sorgen um – a avea grijă de

sich bewerben um – a candida pentru / a aplica pentru.

Lista este foarte lungă, promit să revin cu aceste verbe când voi avea suficient timp la dispoziţie.

Aceste reguli pot deveni oricând mai clare, cu un mic ajutor.

5 gânduri despre &8222;Verbe cu recţiune&8221;

  1. buna vreau sa inteleg cum vorbesc la trecut si cum la prezent .nu inteleg propozitile cum sa le folosesc,si ma intereseaza ce sa invat pentru inceput la limba germana ,sunt de 1an si nu ma descurc ,multumesc

    Răspunde
  2. Buna, Feliciana.
    Prezentul verbelor slabe il formezi utilizand radacina verbului (fara terminatia EN), la care adaugi terminatii de prezent: e, st, t, en, t, en. Exista si verbe de conjugare tare, care schimba un pic forma radacinii la persoanele a II-a si a III-a singular. Pe aceste nu ai decat sa le inveti ca atare.
    Trecutul il formezi cu prezentul verbelor auxiliare (sein sau haben – sunt conjugate pe aici pe undeva la prezent) + participiul verbului de conjugat. Sein se foloseste pentru verbele care arata o miscare (gehen, kommen, fahren, fliegen), iar haben pentru restul verbelor (bieten, hören, sprechen, etc).

    Răspunde
  3. Am intrat azi 30.01.2011 pe acest site si il gasesc foarte interesant.
    Imi doresc sa invat limba germana cat mai repede dar imi dau seama ca este foarte grea si nu stiu daca voi reusi. La jumatatea lunii aprilie voi pleca in Elvetia pentru 3 luni si mi-as dori mult sa ma pot descurca. Am deja o baza subtire pentru ca am mai fost plecata.

    Am inceput sa invat gramatica dupa sit-ul d-voastra pentru ca mi se pare foarte clar explicat.
    Va multumesc mult,
    Cu stima,
    Mioara Chis

    Răspunde

Lasă un răspuns

