Alfabetul limbii germane

Alfabetul limbii germane, nu impune probleme majore. Astfel, pe lângă semnele comune, limba germană are şi propriile diacritice, patru la număr, care se asimilează uşor.

Anume:

1. Ä – se citeşte “E” ( e Sekretärin)

2. Ö – se citeşte “eo” (öffnen – a deschide)

3. Ü – se citeşte “iu” (für – pentru)

Cele două punte de deasupra se numesc Umlaut şi schimbă pronunţia. Dacă nu aveţi tastaura în limba germană, aceste trei litere le puteţi obţine apăsând concomitent tastele Ctrl + Alt + tasta cu semnul punct si virgula, după care se apasă tasta “a”, “o” sau “u” corespunzătoare.

4. ß – se citeşte “s” (schließen – a închide). Aici apare menţiunea că semnul “ß” poate fi înlocuit oricând cu ss, dacă nu ştim combinaţia de taste aferentă lui.

Deci, greutăţi mari nu ar trebui să întâmpinaţi în ceea ce priveşte alfabetul.

Pentru detalii suplimentare, click pe ajutor.

7 thoughts on “Alfabetul limbii germane

  1. salut,
    eu am 61 ani.destinul vietii a facut sa-mi cumpar casa in germania,in curand ma voi muta definitiv acolo.am o singura fiica,ea ii stabilita acolo prin casatorie,are 4 copii.
    problema-i ca eu nu stiu limba germana.m-am straduit prin manuale cu s-au fara cd,urmaresc posturi tv in germana [ am antena parabolica,prind zeci de posturi nemtesti ].
    am reusit sa invat din toate astea f.putin.adevarat ii ca si varsta isi spune cuvantul,dar ceva zic ca nu stiu cum sa fac sa memorez cat mai mult.daca ar fi sa citesc in germana o fac bine,putine cuvinte ma mai incurca.dar la ce-mi foloseste,nu stiu nici 20% ce citesc,nu cunosc dictionarul.
    dvs.ce imi recomandati ? poate se prinde ceva mai mult de mintea mea.

    numai bine va doresc.

    Răspunde
  2. salut sunt ovidiu am 22 de ani si as vrea sa invat limba germana.ce imi recomandati???vreau sa o invat intrun timp kat mai scurt

    Răspunde
  3. dupa ce inveti si stai un an de zile printre nemti ai sa poti spune ca stii ceva germana, nu exista timp scurt pt limba germana, asta o spun din experienta

    Răspunde
    • Bună,

      Încearcă să găsești cursuri de limba germană, singur e destul de greu să o înveți. Și da, poți începe cu alfabetul, regulile de citire și ușor, ușor, mergi spre treburi mai complicate.

      Cu bine!
      Alexandra.

      Răspunde

Lasă un răspuns

